-
۲۱ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۵۱ اخبار مودم ۰ نظر
هر کسبوکاری بعد از تمرکز روی ساخت محصولی با کیفیت و کامل باید شبکهای متشکل از طرفداران و حمایتگران برای رسیدن به موفقیت داشته باشد.
این روزها هرجا صحبت از کسبوکارهای آنلاین و آفلاین، شناسایی برند و بازاریابی در میان باشد، لغت «شبکهسازی» نیز به گوش میخورد. شبکهسازی به معنای تشکیل اجتماعی از طرفداران و افراد حمایتگر است که از هیچ تلاشی برای پیشرفت کسبوکار دریغ نمیکنند.
تشکیل چنین اجتماعی آسان نیست و سختیهای مسیر نیز به اندازهی مزایای آن زیاد است. شبکهسازی یک کسبوکار باید با برنامهریزی و هدف دقیقی انجام شود؛ زیرا اگر با غرور و هدف افزایش درآمد همراه باشد، بهعنوان کسبوکاری فرصت طلب شناخته میشود. همچنین اگر هیچ حد و مرز و انتظارات مشخصی نداشته باشد، ارزش کار دست کم گرفته خواهد شد و هیچ حمایتی از سوی مخاطبان دریافت نخواهد کرد.
جامعهی هر کسبوکار از افرادی تشکیل شده است که برای کار ارزش قائل هستند؛ کسانی که برند را تشویق میکنند تا مسئولیتپذیری و تعهد بیشتری داشته باشد. نقش این افراد بهعنوان طرفرداران برند بسیار مهم است بنابراین در ادامهی این مقاله به بررسی راههایی برای تشکیل شبکهای پایدار از افراد حمایتگر برای کسبوکار میپردازیم. این راهها توسط سه نفر از رهبران Kickstarter (پلتفرمی برای معرفی ایدههای جدید و جذب سرمایه) بهعنوان روشهایی برای شبکهسازی و تأمین حمایت مالی پایدار ارائه شدهاند.
۱- تولید محصولاتی باکیفیت و بدون نقص
اعتبار، مردم را به سمت کسبوکار جذب خواهد کرد و این علاقه و اشتیاق صاحب کسبوکار است که شبکه را بهطور طبیعی شکل میدهد. بزرگترین استراتژی برای تشکیل شبکه، تولید محصولی کامل و بدون نقص است.
۲- به اشتراکگذاری، آزمایش، تکرار چرخه
کارتان را با دیگران به اشتراک بگذارید، واکنش دیگران را نسبت به آن بسنجید، نواقص را برطرف کنید و چرخه را مجددا تکرار کنید. به اشتراکگذاشتن محصولات با دیگران، نقاط قوت و ضعف محصول را بهسادگی مشخص میکند. استفاده از روشهای مختلف برای توصیف کار بهترین راه برای هدف قرار دادن گروههای مختلف وگرفتن بازخوردهای متفاوت است. قرار گرفتن در جوامع مختلف و برقراری ارتباط با روشهای خلاقانه همیشه نتیجهی مثبتی در شبکهسازی دارد.۳- پیدا کردن طرفداران واقعی
تصور کنید محصول یا خدمات خود را با دیگران به اشتراک گذاشتهاید. مرحلهی بعد پیدا کردن مردمی است که واقعا به کارتان ایمان دارند. نیازی نیست میلیونها دنبالکننده یا هزاران اشتراک دریافت خبرنامه داشته باشید؛ مهم این است که طرفرداران واقعی کسبوکار خود را پیدا کنید. افرادی که نمایندهی شما هستند و کاری را که انجام میدهید با شبکهی خود به اشتراک میگذارند. اگر هنوز نمیدانید برای شبکهسازی از کجا شروع کنید، نگاه دقیقتری به اطراف خود داشته باشید، از دوستان نزدیک یا افراد فامیل کمک بگیرید و در مورد کسبوکاری که انجام میدهید صحبت کنید.
منبع: zoomit
۲۱۶ shayan azami
درباره من
طبقه بندی موضوعی
- اخبار مودم (۵۰)
آخرين عناوين
- سایت ساز چیست و چرا باید از یک سایت ساز استفاده کنیم؟
- رونمایی کوالکام از مودم ۹۲۰۵؛ ۷۰ درصد صرفهجویی در مصرف انرژی
- اپل برای آیفون های نسل بعدی مودم اختصاصی خود را توسعه خواهد داد
- بهترین فیلمهای 2018 که باید ببینید!
- آموزش تصویری حذف اکانت تلگرام
- مچبند هوشمند فیتبیت قاتل احتمالی یک زن آمریکایی را به دام انداخت
- هواپیمای خودران DHL پارسلکوپتر، با موفقیت آزمایش شد
- پرتاب سه ماهواره بومی به فضا تا پایان امسال
- بهترین اسپیکرهای سال 2018 کدامند؟
- دراگون؛ پهپادی که حین پرواز تغییر شکل میدهد
آرشيو
- آذر ۱۳۹۷ (۳)
- مهر ۱۳۹۷ (۵)
- تیر ۱۳۹۷ (۳)
- خرداد ۱۳۹۷ (۶)
- ارديبهشت ۱۳۹۷ (۸)
- فروردين ۱۳۹۷ (۲)
- اسفند ۱۳۹۶ (۲)
- بهمن ۱۳۹۶ (۴)
- دی ۱۳۹۶ (۲)
- آذر ۱۳۹۶ (۲)
- آبان ۱۳۹۶ (۱۰)
- مهر ۱۳۹۶ (۴)